FUIG!
27 de juliol de 2023
Context
Al voltant del segon any que vaig arribar a aquestes terres -potser al 2019- que volia publicar alguna cosa musical. Ho vaig intentar, però cap idea va arribar a port, principalment perquè la vida -el dia a dia- passava per a sobre. Estava sotmès a molta angoixa, estrès i en aquesta condició no podia prendre decisions, així que el projecte musical se’n va anar a l’oblit.
No va ser fins una mica després de la pandèmia, en què quan, enfrontat a algun tràmit d’estrangeria davant de la policia de l’estat, vaig entendre que havia de treure l’angoixa que em provocaven aquestes situacions d’alguna manera, i vaig decidir provar-ho amb la música. I si que vaig resultar, encara que va ser a poc a poc.
Fuig!
N’és un bestiari, una síntesi d’emocions i sensacions que intento treure-les del meu cap i comunicar-les d’alguna manera -n’estranya sense cap dubte- perquè al cap i la fi, en soc un baby boomer de manual.
Per intentar-ne transmetre-les, he triat estructures musicals amb un desenvolupament tranquil, sense fer servir loops, per aconseguir que sempre hi hagi «moviment», encara que sigui de manera subtil. A més, per complementar-ho i accentuar el caràcter cru, he fet l’enregistrament dels sintetitzadors totalment en directe i des de les màquines cap al mixer i d’aquí al DAW, prescindint al màxim de qualsevol coloració digital.
Al moment d’enfrontar la creació no estava influenciat per cap estil en particular, feia anys que no escoltava res de nou, i imagino que el resultat estilístic es va donar de forma natural, revivint d’alguna manera sonoritats que tenia amagades a l’inconscient. No va ser un cop acabat l’EP, en què trobaré un parentiu al qual feia Ginno Soccio als anys vuitanta i Carl Finlow al voltant del 2000. Per això, crec que el resultat pot ser tota una novetat per a la gent més jove, i per als més grans, un lloc familiar.
ELS TRACKS
El primer track parla (si es pots dir així) d’una fugida i que de vegades cal posar als peus ales, no és covardia, és l’únic camí possible per mantenir-te assenyat, sa i moltes vegades viu. Amb el ritme intento transmetre «aquella» urgència, amb la melodia la il·lusió i passat la meitat -després de l’esclat- amb l’orgue, la realitat aclaparadora.
El meu track favorit, parla dels moments i que cal posar la mirada en els detalls, ja que el que tens avui, ningú no garanteix que ho tinguis demà. Musicalment, vull comunicar certesa, sumant capes que «repeteixin» la mateixa melodia amb lleugeres diferències, a més d’una subtil desafinació a l’orgue, gràcies al seu filtratge per un faser i un flanger.
La tercera pista tracta dels presagis, del destí, de la fortuna -tant si n’és bona o dolenta- i com finalment res d’això existeix i hem d’agafar el control de les coses. Per això mateix, el track comença amb un baix gruixut i fosc, que va donant pas de mica en mica a un arpegi «lluminós» i que passat la meitat -sí, em repeteixo- fa un viratge cap a la claror… Però, ennuvolada.
El Bonus Track
Aquesta era la versió que havia d’iniciar l’Ep, però com s’apropa als vuit minuts de durada, a la Discogràfica es van posar nerviosos i em van demanar que l’escurcés. Tenien por que la gent s’aturés a la pista 1 i no continués escoltant-ho. Jo -amb un somriure- en vaig fer cas, finalment els diners el posen ells.
Les Eines
Per produir aquest Ep només he fet servir sintetitzadors de maquinari, com l’Alesis HR-16B, la Roland TR-8, el Bass Station 2, el Streichfett i l’orgue Intercontinental VS-10. Els efectes sonors creatius van ser processats per la meva caixa d’efectes Déu-n’hi-do! I l’enregistrament i barreja va ser realitzat a través d’un mixer vintage Sony MX-P61 cap al Studio One, on també es va fer el procés de mastering.







La Portada
Vaig fer un gos gros esgotat com a il·lustració per a la portada, ja que em va semblar que reflectiria millor el sentit d’urgència que hi ha en una fugida. Pel fet que quan cal fer-la, no sempre es pot efectuar en les millors condicions, es fuig amb el que hi ha, i quan i com es pot

El Pseudònim
He triat el nom L’IRREGULAR, ja que em donava de cara amb aquest eufemisme tot el temps. Per a un immigrant en aquesta «situació» aquesta denominació és l’únic que importa, perquè defineix tot el teu dia a dia. És una mena de lletra escarlata, una taca que pots intentar camuflar, però que finalment, per alguna o altra raó, sempre acaba apareixent i la major part de les vegades, arruïnant-te el poc que hagis aconseguit d’avançar.
Aleshores, si la societat diu que només això és el que soc, avui finalment, ho accepto.

N’escolta o comprar-lo, fes-ne el que vulguis
Fitxa Técnica
L’IRREGULAR – FUIG!
Discogràfica: Gata Recs
Compositor: L’Irregular també conegut com l’Andreu Iscariot
Productors: Domènech Bassols, Eduard Xartier, Andrés Duhart i Gata Records Catalunya
Enregistrament: Ca la Gata
Art i disseny: Andreu Iscariot
Estil: Electrònica, retro – disco, electro
Format: Digital i casset
Data de publicació: 27 de juliol de 2023
EAN: 5054287480081
Llicència: Copyright © 2023 Gata Records Catalunya
Més informació
gatarecords.com (english)
gatarecs.cat (català)
Més coses
Altaveus JAMO J-121
He comprat en una casa de subhastes, un parell d’altaveus d’estudi vintage Jamo J-121, ja que vull tenir-ne uns de 3 vies. Han arribat danyats, sembla que els han tractat molt malament, així que hauré de substituir els altaveus de freqüències mitjanes i altes -quina merda-.
Roland TR8
Tot just apareix aquesta caixa de ritmes al mercat, la vaig comprar, però sempre em va semblar lletja, sobretot pels leds verds fluorescents. Un cop descartada la possibilitat de canviar-los -tasca gairebé impossible per a un aficionat a la soldadura amb mans grosses- em decideixo per fer-li una «rentada de cara» alguna cosa només estètica, amb la missió exclusiva de deixar-la sòbria i elegant.
Behringer Odyssey Module
16 de juny de 2020L'ARP Odyssey és un model de sintetitzador analògic fabricat per la marca ARP, i que va estar en producció entre els anys 1972 i 1981. A causa del seu so i les seves característiques tècniques, l'ARP Odyssey va ser durant molts anys el competidor...
Deu-n’hi-do!
Arran del llançament d’una sèrie de pedals d’efectes de guitarra -a un preu imbatible- signats per TC-ELECTRONIC, em vaig plantejar la possibilitat d’ajuntar-ne diversos a dintre d’una capsa i ferla servir com un mòdul d’efectes d’escriptori per a sintetitzadors.
Bass Station 2 Module
El que va ser el meu primer sintetitzador hardware es va convertir en mòdul per obligació, vaig haver de tallar-lo a l’aeroport perquè la maleta pesava 70 grams més de l’autoritzat, i clar, en facturació em volien cobrar 180 euros de sobrepès. Així que vaig demanar un tornavís i un cúter per treure el teclat i esgarrapar-ne aquests grams a la bàscula, davant la mirada atònita de la dependenta, un tècnic i un policia.
Alesis HR-16
Enmig de la pandèmia finalment em decideixo a fer-li una intervenció a aquesta màquina, sempre m’ha semblat grossa, en contrast amb el poc control físic que en té. La intenció era deixar-la tan quadrada com sigui possible, però sense sacrificar cap de les seves funcions. Feina difícil, ja que hauria de posar un rectangle a dintre d’un quadrat… «Ostres!, i com es fa això?»